• 2025-04-02

Ontdek wat CPM is en hoe het wordt gebruikt in online budgettering

What Is CPM? Marketing and Advertising CPM Explained For Beginners

What Is CPM? Marketing and Advertising CPM Explained For Beginners

Inhoudsopgave:

Anonim

Als u online advertentieruimte wilt kopen, loopt u snel de term CPM tegen het lijf. Het is een term die door de industrie wordt gebruikt om te praten over kosten voor 'advertentievertoningen' en het is verreweg de meest gebruikte meeteenheid voor digitale advertenties. Het is ook de meest gebruikelijke manier om digitale advertentieruimte te kopen en verkopen.

Definitie van CPM

CPM staat voor Cost Per Mille en is een andere manier om kosten per duizend te zeggen. In dit geval 1.000 vertoningen op een website. Het moet niet verward worden voor andere vergelijkbare, maar verschillende voorwaarden, waaronder CPC (Cost Per Click) en CPA (Cost Per Action / Acquisition).

Indruk

Soms, bekend als een weergave of een advertentieweergave, is één advertentievertoning het equivalent van een advertentieserver die wordt aangeroepen als reactie op een paginavraag vanuit de browser van een gebruiker. Dat is alles, en dat is alles. Sommige mensen denken ten onrechte dat advertentievertoningen advertenties zijn die aan een gebruiker worden getoond (of ze het nu zien of niet), op een website of een ander online medium. Dit is feitelijk onjuist.

Helaas betekent dit ook dat statistieken van advertentievertoningen vaak onjuist zijn of ronduit frauduleus zijn. Tot 15 procent van de tijd zijn de weergegeven advertenties onjuist. Vervolgens zijn er advertentievertoningen van botverkeer (een bot is een geautomatiseerd stuk software dat kan worden gebruikt om verkeersaantallen of SPAM-mensen te stimuleren), wat betekent dat geen enkele fysieke gebruiker ooit de kans heeft gehad de advertentie te zien. Tot 60 procent van het advertentieverkeer komt van deze bots. En tot slot is er sprake van advertentievertoningsfraude. In dit geval verbergen gewetenloze gebruikers advertenties achter andere advertenties, waardoor de advertentienetwerken worden omgezet in advertenties met hogere CPM's voor de site.

Dit verhoogt ook de advertentievertoningsaantallen, waardoor adverteerders nog meer kosten. Dit kun je in een uitstekend artikel van Reid Tatoris.

Hoe CPM de advertentiekosten op uw website verdeelt

Laten we zeggen dat u een website heeft en dat u deze wilt gebruiken om advertenties weer te geven en maand na maand geld te verdienen. Welnu, je zult moeten gaan zitten en uitvinden welk soort maandelijks inkomen je prettig vindt. Als uw website nieuw is en relatief weinig verkeer heeft, zult u niet veel geld verdienen, dus uw CPM zal erg laag zijn. Als uw website veel verkeer heeft, zal de CPM hoger zijn.

Er zijn twee verschillende soorten CPM-tarieven: vast en variabel. Vaste tarieven zijn gemakkelijker om mee te werken, omdat je een duidelijke waarde hebt om tegen de gegenereerde advertentievertoningen op te zetten. Variabele CPM's zijn iets moeilijker om mee te werken en deze tarieven verschillen afhankelijk van het onderwerp van uw website, het land waarin u zich bevindt, de adverteerder, enzovoort.

Laten we wat snelle wiskunde doen. U heeft een website en het is gemiddeld 40.000 bezoekers per maand, met een totaal van 120.000 bekeken pagina's per maand. Wat is jouw website waard voor jou?

Welnu, voor een CPM van $ 5 (wat iets boven het gemiddelde voor 2017 ligt), zou je het op deze manier berekenen:

120,000 / 1,000 = 120

120 x CPM $ 5 = $ 600

Meervoudig met 12 en u kijkt naar een website met een waarde van $ 7.200 in advertentie-inkomsten per jaar. Wanneer u kijkt naar de vele miljoenen pageviews die sommige websites elke maand weergeven, kunt u zien hoe winstgevend CPM-marketing voor sommige sites kan zijn. Inderdaad, de meest succesvolle YouTube-bijdragers verdienen elk jaar miljoenen dollars uit slechts een deel van de advertentie-inkomsten die YouTube van hun pagina's verzamelt.

Hoe en waar CPM-advertentieverkeer verkrijgen

Als u al het bovenstaande hebt gelezen en geïnteresseerd bent in het genereren van CPM-inkomsten via uw website, is de volgende logische vraag "waar moet ik beginnen?"

U kunt bedrijven niet zomaar benaderen en hen vragen om advertenties op uw site te plaatsen. Er zijn websites en bedrijven gebouwd rond verkeer naar sites zoals die van u, en ze zijn heel gemakkelijk om mee te beginnen.

Enkele van de beste om mee te beginnen zijn:

  • UberCPM
  • AdBuff
  • Media.Net
  • Criteo
  • Technorati

Maak accounts met een paar hiervan en experimenteer. Zodra u een programma vindt dat een aanvulling vormt op uw website en goede inkomsten genereert, houdt u zich daar dan aan.


Interessante artikelen

De carrière en prestaties van David Ogilvy, CBE

De carrière en prestaties van David Ogilvy, CBE

Leer de geschiedenis van een van de meest invloedrijke mannen in advertenties. David Ogilvy, CBE, de 'vader van reclame'.

Follow-up e-mail om te verzenden na een baanafwijzing

Follow-up e-mail om te verzenden na een baanafwijzing

Als u bent afgewezen voor een baan en u wilt contact opnemen met de personeelsverantwoordelijke, volgt hier het advies over wat u moet opnemen in een follow-up e-mail aan de werkgever.

Family Medical Leave-richtlijnen voor aanstaande ouders

Family Medical Leave-richtlijnen voor aanstaande ouders

Wil een nieuwe ouder worden? Leer uw rechten en verantwoordelijkheden onder de Family Medical Leave Act en hoe u uw baan en voordelen kunt beschermen.

Voorbeeldbrief voor follow-up van een sollicitatie

Voorbeeldbrief voor follow-up van een sollicitatie

Voorbeeldbrief voor het opvolgen van een sollicitatie, het opmaken van de brief, een sjabloon voor het schrijven van de brief en tips voor het opvolgen van de brief.

Hoe te volgen na een netwerkevenement met voorbeelden

Hoe te volgen na een netwerkevenement met voorbeelden

Bekijk een voorbeeld van een vervolgbrief voor het verzenden of e-mailen van een contactpersoon tijdens een netwerkevenement, met tips voor het schrijven en verzenden van netwerkonderhoudsbrieven.

Voedselservicelijst en voorbeelden

Voedselservicelijst en voorbeelden

Hier is een aanbevolen lijst van voedselservervaardigheden om te gebruiken in cv's, sollicitatiebrieven en sollicitatiegesprekken met tips over het gebruik van de vaardighedenlijst.